Friday, May 14, 2010

Alhamdulillah^_^

Assalamualaikum...

alhamdulillah...a tough week has gone...it's time for break now...even though its only for 2days...sangat berharga..hehe :)

Merantau di internet mencari ilmu...maklumla baru habis exam...hehe...rasa free semacam xde kerje :) bukan selalu...so hargainye...bermanfaat sebenarnye internet ni kalo mencari bende yang betul...iA...

sekadar perkongsian,
masalah sosial semakin teruk dari hari ke hari, ada yang menyatakan pengaruh internet terlibat sama menyumbang kepada keruntuhan akhlak muda mudi...hmmm nak buat macam mana eh???? Apa-apapun bergantung kepada diri sendiri sebenarnye...tepuk dada tanya iman, elakkan tanye selera...hehe...tanye selera semua nak...kan?yang paling utama bare in mind that, Allah swt memberi kite pilihan apa yang kita nak buat pada hidup kite nih, umpama sebidang ladang diberikan kepada kiter (ianya free) untuk bercucuk tanam mencari bekalan ke akhirat kelak...kehidupan yang kekal abadi :)renung-renungkan eh...iA...Allah swt tidak akan mengabaikan hambaNya yang mencari kebenaran, Dia Maha Lembut dengan hamba-hambaNya^_^...walaupun merangkak-rangkak jgn sekali-kali putus harapan dengan hidayahNya...iA...k?

came across this song in you tube-->> nyanyian Mirwana dlm Hikmah Kembara,

" Berjalan Bermusafirlah
Melihat kebesaran Tuhan
Yang diciptakan untuk mereka yg berfikir
dan bersyukur di atas nikmat kurnianya
nilai harganya,iman dan taqwa..
bagi hamba yg setia.."

Semoga kita termasuk dalam golongan hamba2nya yg bertaqwa dan bersyukur dengan nikmatNya yang xmampu kite bayar balik, setiap milisecond kite bernafas dengan Oxygen kurniaan Nya...insyaAllah...



Akhir kalam,selamat bercuti ,menenangkan fikiran dan semoga sekembalinya kita dari weekend nih, nanti akan lebih bersemangat menempuh hari muka..

No comments:

Post a Comment